tirsdag den 6. maj 2014

Hurra for YU-GI-OH

Må bare dele en glæde.
Jeg var oppe på Bjørns værelse for at hente iPaden og opdagede at YU-GI-OH nr5 lå slået op på hans reol. Altså den tegneserie jeg havde bestilt hjem og hentet på biblioteket i går. Han har læst næsten halvdelen. Ja det er en tegneserie så den er fuld af billeder, men min søn har læse næsten en halv bog i et stræk og - ikke at forglemme - alene og uden kamp og brok.
Så skidt med alle de andre bøger og tegneserier jeg gennem årene har købt og senere lånt på bibliotek og slæbt hjem. Min søn læser!!!! Hurra, HURRA, HUUUURRAAAAAA

Det er ham her YU-GI, vi skylder tak
Husk at Manga læses bagfra, så det er knap en halv
Hvis du ikke helt forstår min begejstring kan du læse indlægget "Du sagde L-ordet" her.

Som jeg også skriver i L-ord-indlægget, har mange børn med autisme og/eller ADHD svært ved at lave noget de ikke er motiverede til. De har ikke den disciplin og koncentration det kræver at komme igennem noget de ikke finder interessant. Og det handler ikke bare om at tage sig sammen.

Jeg har før hørt om børn, der har læse problemer, men så pludselig læser der ud af hvis de får et "illuderet videnskab", en manual til plæneklipperen eller et eller andet andet, der fanger deres interesse. Og jeg håber, håber, håber at YU-GI-OH, kan do the trick for Bjørn.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Mange tak for din kommentar