søndag den 16. juni 2013

Gamle klude

Ideer og den kreative skaber proces er lunefuld. 
Får et par uger siden viste jeg en stak "gamle klude" frem, som jeg havde fundet på loppemarked. Jeg har efterfølgende tænkt meget (eller så meget jeg nu har haft tid og overskud til jævnfør mit sidste indlæg) over hvad jeg skulle lave af dem. 
Kender I det at der ikke altid er huld igennem? Selv om jeg har kigget i mine gode sy-bøger og klikket rundt inde på Pinterest, har ideerne ikke rigtig taget form. Eller rettere jeg får masser af ideer til alt muligt, men ikke lige det jeg søger efter.
For nylig blev jeg her på bloggen gjort opmærksom på, at det at købe stof og se for sig hvad det kan bruges til, og det rent faktisk at skabe produktet slet ikke behøver at hænge sammen. Meget interessant forståelse. Og måske forklaringen på hvorfor vi er mange der har store bunker af stof, garn osv. liggende som vi ikke får brugt. Eller at vi har flere projekter igang på samme tid. 
Når men så i går aftes søgte jeg igen efter ideer og blev pludselig inspireret til at lave denne t-shirt, af en gammel bluse, noget blonde- halløj jeg havde liggende og - bedst af alt - et gammelt mellemværk som min mormor her kniplet. Der står Gudrun, som var min mormors navn, og da hun døde her i foråret, er der så dejligt at kunne give netop denne "gamle klud" nyt liv.   



Men i forhold til mine loppe fund kan jeg da også lige vise en halvfærdig sag frem. Overdelen er fra en af loppe-kjolerne og underdelen lavet af et gammelt dynebetræk jeg købte her i blogland. Broderiet, som bliver en slags skærf, er fra gemmerne. Men min symaskine er ikke stærk nok til at sy gennem de mange lag, så jeg må sy kjolen færdig næste gang jeg skal hjem til min mor.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Mange tak for din kommentar