søndag den 3. februar 2013

I DID IT!

Jeg har vist tidligere fortalt at jeg slet ikke syr for tiden...
Altså, da Freja var baby (for 8 år siden) syede jeg en masse, både til hende, Bjørn og mig selv ... Og jeg nød det. (Når man har en mor der, som det mest naturlige selv syr sine døtres brudekjoler, ja så her man jo en god arv.) Siden har jeg da syet af og til, I ved når jeg kunne finde tid...

Når men da jeg så skulle på barsel med Johannes, så havde jeg regnet med at jeg igen skulle have rigtig gang i symaskinen. Men men men... Johannes har aldrig været et barn, hvor man lige får syet, mens man passer ham, nej, nej. Så nu har symaskinen stået og samlet støv i lang lang tid.

Nå men til sagen og det overskriften handler om.
Det er jo fastelavn om en lille uge. Jeg har tidligere selv syet ungernes kostumer - ja jeg har flere gange talt Freja fra at købe sit kostume i BR - (hvorefter jeg har klaget over ikke at have tid nok til at sy....hmmm.)
I år er Frejas dragt købt på nettet og Johannes dragt fandt jeg i BR. Det er sådan vi må prioritere. Men Bjørn, ja han er jo blevet forvent med hjemmesyet og helt efter hans eget ønske og design... og det laver man altså ikke sådan om på bare fordi mor er træt...

Jeg har godt nok været nervøs for om det lykkedes - Bjørn skal være "Yu-gi-oh mester duelant" øhhh...jahh... med en kappe der sådan står ud... "Men Bjørn det er jo en tegneseriefigur, sådan en kappe kan man ikke sy"... "jo det skal du!"... ok så.

Og jeg gjorde det!!!!




Dette er kun kappen, men I skal nok får hele kostumet at se. 

9 kommentarer:

  1. Wauw!! Virkelig flot lavet! :) Hvad har du stivet den med?

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak!
      Selve kappen er af kunst læder og så har jeg lagt en dobbelt 10 mm tyk stoltråd ind i sømmen for neden.

      Slet
    2. nej nej 1 mm. selvfølgelig

      Slet
  2. Du er da vildt dygtig til sy, wauw siger jeg bare :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak. Ja jeg kan faktisk også lide det, men orker bare ikke for tiden. Det er ligesom mere afslappende at ligge på sofaen og strikke.

      Slet
  3. Fed kappe Signe - Bjørn er heldig, han bliver en stolt Yu-gi-o mester, glæder mig til at se det færdige kostume.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak. Håber at fange billeder af alle mine tre unger i deres dragter i morgen eller søndag.

      Slet
  4. Hvor er du sej! Virkelig flot kappe :)
    Hvis det kan friste, så har jeg en giveaway kørende i samarbejde med Miinto: http://www.amydyrholmkristiansen.dk/2013/02/m-i-i-n-t-o-g-i-v-e-a-w-a-y.html :-)

    Knus fra Amy <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak... og tak for tippet... jeg må da lige en tur forbi inde hos dig.

      Slet

Mange tak for din kommentar