fredag den 7. december 2012

Det giver mening...

En af mine arbejdsopgaver her op mod jul er at uddele julehjælp. I forbindelse med min Give Away fortalte jeg om de fantastiske strikkedamer i kirken, hvor jeg arbejder. De mødes hver uge og strikker og hækler, og det de fremstiller bliver solgt ved forskellige lejlighed. Alle det de tjener, plus lidt mere, som vi får fra forskellige fonde, kommer i julehjælpspuljen. I starten af december kan folk så søge om økonomisk støtte til jul. Jeg har så til opgave, sammen med en af præsterne at gennemlæse ansøgningerne og fordele pengene. I år er vi helt oppe på 37 ansøgere. Nogle ansøgninger er virkelig sørgelig læsning. Men det giver god mening at få lov til at uddele julehjælp og forhåbentlig også lidt juleglæde.

2 kommentarer:

Mange tak for din kommentar