onsdag den 6. juni 2012

Vejen videre

Journalistparret Jeanette og Michael Rothenborg har skrevet bogen Vejen videre - når dit barn har autisme. Min historie med bogen er den, at Jeanette Rothenborg i foråret 2008 skrev en artikel til Politiken søndag om diagnosticering af børn med udviklingsforstyrrelser og ventetider i det offentlige. Artiklen havde vores familie som konkret eksempel. 
For godt et halvt år siden kontaktede Jeanette Rothenborg mig igen og spurgte om vi ville medvirke i hendes bog - og jeg sagde ja.
Jeg har endnu ikke selv læst bogen - kun bestilt den. Derimod har jeg hørt denne radioudsendelse på radio24syv, hvor Jeanette Rothenborg sammen med familierådgiver Annette Due Madsen og mor til en datter med tourette, Dudu Tepe, taler om, hvordan det opleves, og hvordan man håndterer at ens barn får en diagnose. Jeg synes udsendelsen er en anbefaling værd

1 kommentar:

  1. Hej Signe
    Jeg er snart færdig med bogen og den er rigtig god - også selvom man har været i autismeverdenen længe, som vi har. Jeg glædermig over at der nu er en bog som denne til alle de nye forældre.
    Og tak for din kommentar på bloggen :-)
    God weekend fra Kathrine

    SvarSlet

Mange tak for din kommentar