lørdag den 7. april 2012

Uopdragende unge?


Så oplevede jeg det igen! Min søn opfører sig yderst uhensigtsmæssigt, og mennesker der oplever det reagere med holdningen "skal den dreng da ikke lærer at opfører sig ordentligt!" - øv.

Jeg kan huske min mand og jeg en gang oplevede en pige med Down syndrom, der råbte højt under en gudstjeneste. Folk vendte sig forargede om, men da de så på pigen at hun havde et handicap, smilede de overbærende til pigen og hendes forældre. Min mand så på mig og hviskede: "hvor ville det bare være rart, hvis autisme kunne ses".

Vi er lykkelige over at vores søn ikke har et alvorligere handicap end autisme og ADHD, men hold k.. hvor er det nogen gange svært at møde forargede eller dumsmarte kommentarer fra folk i toget, på gaden, i butikker osv.

Jeg lavede engang et "visitkort" som jeg havde tænkt mig at uddele til sådanne bedrevidende folk. Jeg må indrømme at jeg aldrig har brugt det, men processen med at skrive det og tanken om at jeg har det i min pung har hjulpet mig mange gange.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Mange tak for din kommentar